Bakgrunn
Petter Larsen har bred erfaring innen performance marketing og har jobbet med både B2B- og B2C-markedsføring. Han har en mastergrad i internasjonal forretningsledelse med spesialisering i internasjonal markedsføring fra Hult International Business School.
Gjennom sin karriere har Petter hatt ulike roller innen digital markedsføring, blant annet hos CMC Markets, Avis Budget Group og Koinly. Han har utviklet og implementert betalte mediestrategier som har bidratt til å forbedre resultater på tvers av flere markeder. Hos BrightBid jobber Petter som Senior Performance Manager, hvor han er ansvarlig for å lede strategier for betalt søk, affiliate markedsføring og betalt annonsering på sosiale medier.
Petter har et analytisk blikk og en praktisk tilnærming til markedsføring, noe som gjør at han kan tilpasse strategier basert på innsikt og data. Han trives med å jobbe tett med kunder og team for å sikre at markedsføringskampanjene er godt tilpasset selskapenes mål og ressurser.
Nøkkelkvalifikasjoner
-
Digital markedsføring
-
PPC og betalt søk
-
B2B og B2C-strategier
-
E-Commerce
-
Lead Generation Marketing
-
Affiliate marketing
-
Videoannonsering
-
Appannonsering
-
Programmatisk / Display
-
Konverteringssporing
-
Datadrevet markedsføringsoptimalisering
Verktøy
-
Semrush
-
Google Search Console (organisk søk)
-
Google Data Studio
-
Google Tag Manager
-
Google Analytics 4
-
Annen rapport (Google Sheet)
Plattformer:
-
Google Ads
-
LinkedIn
-
Facebook og Instagram (Meta)
-
YouTube
-
TikTok
-
X (Twitter)